Tyto společnosti spolu s výrobcem letounů Airbus minulý rok úspěšně certifikovali titanové stavby na stroji Concept Laser M2 od GE Additive vytvořené s využítím dvojice laserů a od té doby pracují na zvýšení produktivity stroje.
Projektový manažer z Premium Aaerotec Thomas Bielefeld uvedl, že nyní jsou schopni dosáhnout homogenní struktury a výborných materiálových vlastností i v překryvných oblastech, tedy v místech, kde se potkávají zóny exponované dvěma různými lasery. Tím zároveň došlo ke zvýšení produktivity o 30 %.
Vlajková loď Concept Laser M2, vybavená dvěma lasery s proměnlivým ostřením svazku, má rozměry stavební komory 250 x 250 x 350 mm. Současná 5. generace stroje byla s ohledem na odvětví vyžadující certifikaci navržena pro nejvyšší přesnost, opakovatelnost a bezpečnost výroby takovýchto součástí.
Podobné vícelaserové systémy jsou často prohlašovány za produktivnější, ale certifikace výroby se většinou omezovala na paralelní výrobu více součástí, kdy každé součásti byl přiřazen samostatný laser. Výhoda se tedy nevztahovala na výrobu jednoho dílu více lasery.